Avenc de la Tica

L'avenc de la Tica es troba en un espès alzinar a la vessant sud de la carena de l'Illa, per sobre de la confluència dels torrents de  la Carda i el Muronell.
La cavitat té una boca de 3 per 2,5 metres, una fondària de 8 metres i un recurregut de 14 metres.
Els primers en baixar a l'avenc de la Tica van ser uns caçadors que anaven radera d'un seglar i aquest va caure dins de la cavitat. Es va trigar encara un temps en fer la primera exploració oficial, que va ser realitzada a principis de l'any 1980 per diversos membres de la SIS del Centre Excursionista de Terrassa.
Per arribar a l'avenc de la Tica cal seguir la pista que surt del Sabater  Vell, al quilòmetre 12 de la carretera de Castellar del Vallès a Sant Llorenç Savall. Transcurreguts uns 750 metres pel camí que va cap el Muronell es passa la llera rocosa del torrent de la Carda. Unes pases més endavant, puja cap a la dreta un petit corriol. Al cap d'uns 180 metres s'arriba a una minsa clariana i el corriol fa un gir a la dreta, però cal estar en alerta perquè al davant s'obre un pas enmig de l'alzinar que porta fins a l'avenc de la Tica. Una senyal blava pintada en un troc ajuda a identificar el pas.
La topografia va ser realitzada el 1980 pel Xavier i l'Eduard Badiella.