Avenc del Lledoner

L'Avenc del Lledoner es troba a la vessant sud-est del turó del Muronell, la que devalla cap el sot de la Carda davant de la Rocassa.
La peculiaritat d'aquest avenc és la seva gran boca de 13 metres de llarg i dividida en dues parts per una roca. En la part més alta de la boca neix un lledoner, que ha donat el nom a la cavitat, i en la part inferior hi ha una figuera.
La primera exploració acreditada de la cavitat es va realitzar el 15 de septembre de 1984 per part de membres tant del SIS del Centre Excursionista de Terrassa com del Grup d'Exploracions Subterrànies del Club Muntanyenc de Terrassa. La localització de l'avenc va ser trobada per  Josep Lleixa, un boscarer de Sant Feliu del Racó.
El Lledoner és un dels diversos avencs que es troben a la vessant del turó del Muronell que baixa cap el Sot de la Carda. Per arribar-hi cal seguir la pista forestal que, venint del Sabader Vell, recorre la banda esquerra hidrogràfica de l'esmentat sot. Doscents metres després del trencall que baixa a la font de la Penyora, cal agafar recta una antiga pista embrosada fins que fa un gir a la dreta. En aquest punt cal seguir un corriol que continua la pujada pel mig de l'alzinar fins arribar a la cavitat.