Cova de l'Obaga de l'Era

La Cova de l'Obaga de l'Era està situada a la carena que neix en direcció sud just quan el camí del Puigdoure arriba a l'Era dels Enrics.
És la mateixa carena on es troben els més coneguts avenc i cova de l'Era dels Enrics. Mentre aquestes dues cavitats estàn situades a la vessant de llevant, la cova de l'Obaga de l'Era es troba a la banda oposada, molt a prop de la punta que cau sobre el sot de Matarodona.
Per arribar a l'entrada de la la cova, en primer lloc, cal avançar entre els matolls de la carena uns 250 metres, gairebé fins el seu final.
En segon lloc, i aqui comença l'aventura, cal baixar fins el nivell de la cavitat. La millor via és la penúltima canaleta de la banda dreta, No hi ha cap corriol, però algunes petites clarianes ajuden a seguir el descens fent alguna ziga-zaga i arrossegats per sota dels troncs. Aquest tram és curt, però es fa més cansat que corre per tot el camí del Puigdoure.
I, en tercer lloc, en arribar finalment a un petit roquissar (que està enlairat sobre el torrent) cal girar a l'esquerra (cap a la punta del cingle). En uns 10 metres ja es veu en el cingle la boca de la cova, d'uns tres metres d'alçada per un d'amplada. Queda parcialment tapada per les restes d'una alzina.
En total la cova té uns 12 metres repartits en tres galeries, si bé no tots son prou amples per poder passar-hi. Cap el fons hi han diverses formacions, com petites estalactítes.
Com a curiositat: a la part esquerra de l'entrada hi ha unes marques en una roca. Es poden veure a la foto adjunta. Algú sap que pot ser?
Igual que en molts altres casos dels últims anys, la cova de l'Obaga de l'Era va ser localitzada pel Jordi Guillemot i podeu trobar la seva experiència al seu imprescindible blog.