Avenc del Biciclista

L'avenc del Biciclista està situat al nord-oest de les Roques d'Aguilar. Antigament una xarxa de pistes s'endinsaven en l'indret, però actualment tot (menys el corriol carener) està molt embrossat, fet que complica la localització de la cavitat.
El motiu del nom és que va ser trobat el 1960 per un antic ciclista amateur de Castellar del Vallès, Pere Larrosa. Aquell dia no anava en bicicleta, sinó que buscava bolets sota les Roques d'Aguilar quan va veure la cavitat. Va donar la noticia al Centre Excursionista de Castellar i els va acompanyar fins a l'indret.
Originàriament l'avenc només feia 30 centímetres de diàmetre. Per això, va ser necessari fer l'accés més gran. El primer en baixar va ser el Tomàs Manyosa. El croquis inicial de la cavitat va ser realitzat per l'Albert Antonell. Vint anys després el Xavier Badiella i el Francesc Mota van fer la topografia completa.
L'avenc té 8 metres de fondària i uns sis metres de recorregut horitzontal.
Com hem dit tot el sector està molt embrossat, fet que complica l'arribada a l'avenc. Actualment la recomanació més important és que l'últim tram cal fer-lo des de la pista inferior que ressegueix part del torrent. Des d'allà surt el petit corriol, obert fa molts anys, que en 70 metres porta fins a la boca de l'avenc.
Ara bé, per arribar fins aquesta cruïlla (entre la pista inferior i la pujada a l'avenc) hi han diverses alternatives possibles, totes amb certa complicació:
- Una forma directa, però molt embrossada, és seguir tota la pista inferior, que es veu al mapa i que neix cap a la meitat del camí carener . Ara bé, aquesta pista inferior està coberta de vegetació i arbres caiguts. I, per tant, s'avança molt lentament.
- Una altra opció és pujar des del camí de Can Cadafalch pel camí carener. En arribar la cruïlla de la pista inferior, no fer-li cas i continuar pel carener per anar més ràpid. Aprofitant el segon roquissar que es troba després de la cruïlla, es pot baixar fins a la pista inferior.
En les dues opcions, una vegada a la pista inferior, cal estar molt alerta de la cruïlla a l'esquerra que, primer baixa el torrent, i, després, puja fins a l'avenc. A vegades hi ha unes fites, però no sempre.