Cova del Cabró

Ep, la Cova del Cabró no es refereix a cap home concret. Va guanyar-se aquest nom perquè està situada en l'indret del Sant Llorenç del Munt on la toponimia caprina designa diversos turons: Nou Cabres, Cabrit i Boc.
Curiosament la cova del Cabró no es troba al turó del Boc, com potser sería més adient al ser sinònims. Està localitzada a la vessant nord-est del turó del Cabrit.
Les dimensions de la cova del Cabró són petites. La seva boca, de forma triangular, no supera el mig metre d'alçada. Per endinsar-se i fer el seu curt recurregut cal a anar a quatre grapes.
Un dels atractius de visitar la cova del Cabró és el seu paratge selvàtic. Tant sols està separada poc més de 300 metres de la popular ermita de Santa Agnès, però en una raconada ben solitaria i d'accès un mica enrevessat.
Hi han diverses opcions per arribar fins a la Cova del Cabró. Probablement la ruta més fàcil és la que comença a la canal de Santa Agnès. Poc després de l'ermita (si es baixa des del Morral del Drac) o poc abans (si es puja des del Dalmau), cal seguir el corriol que, passant pel mig dels turons de Nou Cabre i el Boc, acaba a la canal Fonda.
No cal anar tant lluny. Uns cent metres després de la cruilla de la canal de Santa Agnès el corriol travessa una petita torrentera que hi ha entre uns cingles i el turó del Cabrit. Cal enfilar-se pel mig del bosc entre la llera de la torrentera i les parets del Cabrits. Uns setanta metres més amunt, quan la llera transcorre ben aprop del turó, es passa per sota de les foradades (aquest cop si anomenades) del Cabrit.
Continuant la pujada tant sols uns vint metres es comença a veure a la dreta una franja lateral de vegetació que sembla donar la volta al turó per sobre de la zona de les foradades. En el punt on es troben aquesta franja i la torrentera, comença una petita cornisa. Seguint-la cap a la dreta, entre els troncs d'alguns arbres, s'arriba fins a un planet de sorra on està la Cova del Cabró.
Tornat a la torrentera i continuant cap a munt, pels laterals dels turons del Cabrit i d'en Griera, s'arribaria a la carena del Pagès. Així es completa el traçat del torrent paral.lel a les canals de Santa Agnès i el Trull.

1. Molt bona feina.

Si trobes qualsevol nova cavitat, si us plau informa per mail a lamolacd@gmail.com o JGUILLEMOT@telefonica.net per no tindre cavitats amb noms diferents.

Ramon Suades

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...