Els "Bolets de Pedra" de Sant Llorenç del Munt i la Serra de l'Obac

A Sant Llorenç del Munt i la Serra de l'Obac hi ha una sèrie d'agulles que tradicionalment han estat designades com a "bolets".

1 - El Bolet de la Castellassa de Can Torres.
El Bolet més conegut i més gran està situat davant la Castellassa de Can Torres.
És el bolet de pedra amb més interès pels escaladors. La primera pujada va ser realitzada el 9 de novembre del 1924 per membres del Centre Excursionista de Terrassa. La via normal comença al coll que separa l'agulla de la cinglera. Són 10 metres de pujada, amb la principal dificultat de superar l'abalmament del cim.
Per arribar a la seva base cal seguir el primer tram del camí de les Maringes, que comença a l'esplanada de la Castellassa de Can Torres.

2.- El Bolet de Can Pobla.
Un altre dels bolet més coneguts de Sant Llorenç del Munt és el de Can Pobla. Està situat sobre una cinglera del segon graó de La Mola, per sobre de l'agulla de Can Robert i per sota de la Punta dels Cavalls.
No té interès pels escaladors, però a la seva cinglera (anomenada del Bolet) si que hi han obertes diverses vies.
Pel seu costat passa un corriol que forma part d'una de les rutes més curta i directa, però empinada, per a puja al cim de la Mola.

3.- El Bolet dels Òbits.
El bolet està situat a la punta sud del Pla de les Pinasses, al costat d'un corriol que, entre roques, baixa a la cinglera dels Òbits.
És una agulla petita, amb un bloc al damunt, fet que li dona una clara forma de bolet. Com a curiositat: des de fa un anys aquest bolet té pintat en la seva paret un porc seglar.
Per arribar al peu de l'agulla la millor opció és agafar el camí que des de la Carena del Pagès va a les Balmes dels Òbits. Uns metres abans d'arribar al pronunciat gir cap a l'esquerra -on comencen les diverses cavitats-, hi ha una trança que s'enfila cap el Pla de les Pinasses. Gairebé dalt de tot, pujant a la dreta, hi ha el bonic bolet dels Òbits.

4.- El Bolet dels Traginers.
Entre el conjunt de les agulles situades sobre la Font dels Tranginers, al sot de la Teula, hi ha una que en Josep Barberà, al seu llibre "Sant Llorenç Pam a Pam", ja va dir que era "ben bé un bolet".
Per arribar-hi es pot seguir qualsevol dels camins que, a diferents alçades, recorren la vessant oest de la carena del Morral del Llop.

5.- El Bolet del Sot de les Esglèsies.
És una agulla baixa i arrodonida, que està situada sobre el Sot de les Esglèsies, al serrat del nord-est del turó del Puig Andreu. Per les seves reduides dimensions, no té interès pels escaladors.
A la part inferior del bolet es va construir un muret quan a la zona es desenvolupava una intensa activitat agrària. Prop seu hi ha una cova, que ha rebut el nom del bolet.
Per arribar-hi cal seguir per la pista que va del Puig de la Bauma al Collet Roig i, després, agafar el trencall del sot de les Esglèsies. Per fer l'últim tram, des del torrent fins el bolet, no hi ha cap corriol.