Camí dels Graons de Mura (de 723 a 878 m)

Es coneix com a Camí dels Graons de Mura el tram inicial de l'antic Camí Raló. Recorre els 1,4 quilòmeters que pugen des de l'Alzina del Sal.lari (723 m) fins el Coll de Boix (878 m), superant un desnivell de 155 metres.

El Camí dels Graons de Mura té tres trams:

(1)- El primer tram és curt. Transcorre paral.lel al Sot de la Teula, des de l'aparcament de l'Alzina del Sal.lari fins a una pista transversal, que havia de format part de la il.legal urbanització de la Mata, Cap a la meitat d'aquest primer tram, el camí està empedrat i, al seu marge esquerra, es troba una petita balma.

(2)- El segon tram aprofita una part de la pista transversal que es dirigeix a la font dels Traginers. Aquest vial serveix per superar els torrents de la Teula i de la Coma d'en Vila. Posteriorment s'abandona la pista per agafar un corriol que surt a l'esquerra, en direcció nord-oest.

(3)- El tercer tram és el més llarg. Puja des de la pista anterior fins el coll de Boix.  El trajecte és molt variat, combina zones ombrívoles, cobertes d'alzines o pins, amb pelats de roca, com és el cas dels seus últims metres just abans d'arribar a les petites i característiques alzines del coll de Boix (foto de la dreta).
La seva part més característica està empedrada per ajudar a superar un grau de roca. Per aquest motiu, des d'antic es coneix com els Graons de Mura.