La Foradada Indiscreta, davant per davant del mas de La Mata, en l'antiga terra dels carboners

Sobre la riera de les Arenes i la carretera que puja al coll d'Estenalles, al costat de la punta de ponent de la carena del Roure del Palau, hi ha un petit cingle que l'erosió ha deixat ben corcat. És un bon exemple de l'evolució del conglomerat característic de Sant Llorenç del Munt. Els voltants exteriors de la gran roca mostren els efectes de descomposició i en el seu interior s'ha format una grossa cavitat foradada.

La Foradada està només 10 metres al nord de l'extrem de la carena, que es coneix com:
- la Miranda de les 4 Estacions (veure la seva fitxa).
Igual que el cingle de la Foradada, la punta també mostra els efectes de l'erosió en la seva part inferior, que mostra un pronunciat abalmament i és veu perfectament des de la carretera.
En canvi, davant de la cavitat hi ha un grup d'alzines i roures, que impedeixen que sigui vista des del davant. Però, en direcció contraria, entres les branques, si es pot veure el mas de La Mara. Amb una mica de zoom es veuen les finestres de les oficines del Parc Natural. Per això, no costa recordar la pel·lícula d'Alfred Hitchcock i s'ha decidit batejar la cavitat com la Foradada Indiscreta.

Domini de boscaters
Tot aquest sector era domini dels boscaters de La Mata a principis de segle. Hi han traces de diversos camins, alguns eren antigues pistes que avui han quedat cobertes de branques i matolls. Seguint pacientment les traces es comprova com uneixen un munt de carboneres. Fins aquests verals pujava en Josep Mata de la Barata amb la seva camioneta.
Al costat mateix de la Foradada Indiscreta hi ha una gran carbonera, amb una esvelta pinassa. És ben segur que els seus pilers buscaven recer en la cavitat, que té signes d'haver estat utilitzada ocasionalment fa temps.

Un accés principal i dues boques secundaries
La boca principal de la Foradada Indiscreta fa 3,1 mestre d'amplada i 1,9 metres d'alçada, si bé ràpidament baixa fins els 1,4 metres.
L'erosió ha obert altres dues boques en el cingle. La més gran, per la que també es pot accedir a la cavitat, està situada en la part superior nord. És un curt tram inclinat, que sembla una xemeneia. En el cantó oposat hi ha un altre forat, però de dimensions reduïdes.
L'erosió també ha anat esquerdant el fons de la cavitat, que supera els 5 metres. Així mateix ha provocat alguns desprendiments de roques del sostre.

Rutes fins a la cavitat.
Cap camí actual porta fins a la Foradada Indiscreta. Les dues opcions més fàcils són:
- Des del roure Escurçoner (més curt, però amb més pendent): seguir uns metres el corriol de la canal de les Teixoneres, però travessant el torrent per pujar pel fil de la carena en direcció a la Miranda de les 4 Estacions i, des d'allà, cercar al seu nord el cingle de la cavitat.
- Des del coll d'Estenalles: baixar al torrent del Cellerot i continuar pel camí de la carena del Roure del Palau. Quan el corriol arriba al fil de la carena, on hi ha un rocater, cal girar a la dreta i, per dins del bosc, anar fins a l'extrem de ponent.